Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: printemps - spring

samedi 20 mars 2010

printemps - spring

Bienvenue à Ingrid, Esperanza, Mary Williams, Marleen et Marlies.
Welcome to Ingrid, Esperanza, Mary Williams, Marleen and Marlies.

Nina et Lucie célèbrent le printemps
Nina and Lucie celebrate spring


Lucie : " Nina, regarde toutes les nouvelles fleurs dans le jardin."
Lucie : "Nina, look at all the new flowers in the garden."


Nina : "Lucie, j'ai un nouveau chapeau."
Nina : "Lucie, I've got a new hat."


Lucie : "Tu as toujours des drôles d'idées."
Nina : "Attends, j'ai une bonne idée, allons chercher les masques que nous avons fait à l'école pour le carnaval."
Lucie : "Oh oui, c'est bien pour fêter le printemps."

Lucie : "You always have funny ideas."
Nina : "Wait, I've got a good idea, let's take the masks we did at school for carnival."
Lucie : "Oh yes, it's a good idea to celebrate spring."


Lucie : "Nina, viens voir les jonquilles."
Nina : "Je mets mon masque et j'arrive."

Lucie : "Nina, come and see the daffodils."
Nina : "I put on my mask and I'm coming."


Nina : "Il fait vraiment chaud sous ce masque. Allez viens, on va voir les crocus."
 Nina : "It's hot with this mask. Come on, let's go and see the crocuses."

 

Lucie : "Moi aussi j'ai chaud. Tu crois que le printemps est là pour de bon ?"
Nina : "J'espère bien, c'est mieux pour jouer dans la cour de récréation."

Lucie : "I'm hot too. Do you think spring is here for good ?"
Nina : "I hope so, it's better to play in the playground at school." 

Les masques de ma nièce Omérine ont été réduits, grâce au scanner et l'imprimante.
My niece Omérine's masks were reduced thanks to the scanner and the printer.

6 commentaires:

Irene a dit…

It looks like it could be spring here too. Crocus and miniature daffodils are out - at long last!

Mercedes Spencer @ Liberty Biberty a dit…

Gorgeous little masks!
Mercedes

michelle a dit…

Sweet;-)

Maia's Twinkle Miniatures a dit…

J’adore les détails personnels, quelle bonne idée!
C’est magique quand les fleurs commencent à réapparaitre, j’aime beaucoup le printemps. :)

JDayMinis a dit…

So adorable, you really make them come to life. Love her new hat and the masks. I had a frog sculpture in my back yard last year that I found wearing a sedum crown. He seemed so happy.

synnøve a dit…

How wonderful to see the spring flowers in your garden! And thank you for another cute story Genviève!
Synnøve x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...