Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: L'arlésienne

mardi 9 octobre 2012

L'arlésienne

J'ai fini d'habiller la poupée de Joy Cox, pour voir le post sur ce projet cliquez ici.

C'est une arlésienne plutôt campagnarde, elle n'est pas en habits de cérémonie. J'ai essayé de respecter les règles du costume, mais je sais que ce n'est pas parfait. De plus je ne suis pas une couturière, donc j'ai fait à ma façon.

I have just finished dressing the doll by Joy Cox, to see the post about this project click here

It's a countrywoman from Arles (Provence), she is not wearing a formal dress. I have tried to respect the rules of this costume, but I know it is not perfect. Moreover I am not a dressmaker, therefore I made it my own way. 

Léo Lelée (1872 - 1947) Le ruban et la Chapelle

avec un tablier - with an apron

C'est un costume de tous les jours. It is an everyday dress.



Si vous voulez en savoir plus sur les coutumes et le costume d'Arles visiter le site tradicioun.

If you want to know more about the customs and dress from Arles visit the site tradicioun.

On retrouvera cette Mamé dans d'autres posts.

You will meet this Mamé again in other posts.  


Léa Frisoni a fait un habit de cérémonie très beau. Pour le voir cliquez ici. Ainsi vous aurez l'occasion de découvrir 2 styles différents de costume.

Léa Frisoni has made a beautiful formal dress. To see it click here. this way you will have the opportunity to discover 2 different styles of dress.


16 commentaires:

Piikko a dit…

Dear Genevieve, the dress is perfect! There is many beautiful details. Are you sure this an every day dress? Maybe it is for Sundays? Or for visit neighborhood's?
Dress is so pretty♥
Have a lovely week!
Hugs

SaMiRa73 a dit…

Hi Genevieve! It is so funny because when you started dressing this doll I thought you were making a bavarian "Dirndl" :-))) But now, this dress is perfect, I like the fabrics you´ve used and it suits wonderful to the style of your doll! Love it :-)))
Hugs, Sandra

Lucille a dit…

Beautiful dress and accessories,Genevieve. I like her little necklace and her little hat.

Lucy Coles a dit…

You have done a wonderful job dressing her.
Lucy

Léa a dit…

Bravo, Geneviève elle est vraiment très belle, ce costume est parfait pour cette dame, de plus j'aime beaucoup les matériaux que tu as employés.
Je vais être curieuse de suivre ses nouvelles aventures, je suis sûre que tu nous réserves de belles surprises.
Bises, à bientôt. <3

Luce Fédière a dit…

Bonsoir geneviève,
c'est rare de voir une arlésienne en "habit de tous les jours". C'est une très bonne idée parfaitement bien réalisée!
Bises
Luce.

rosethe-minima a dit…

Cette Mamé est joliment vêtue, même si le costume n'est pas "l'habit de fête" il est parfaitement réalisé.
Une nouvelle aventure que je suivrai avec plaisir !

afairytalecometruewyrna a dit…

Where is she expressive. To me, you are a dressmaker, the clothes are so nice and with fine details, I noticed the delicate lace piece on the sleeves, very well done.
Hugs
Wyrna

Lovejoy Bears a dit…

The dress is wonderful Genevieve, I think your dressmaking skills are amazing!!
I'm looking forward to seeing her in future stories :0)
Hugs Vicky xxx

Giac a dit…

Bonjour Genevieve,
La robe est superbe. Le detail autour des manches et la dentelle sont excellent. J'adore aussi le tissu que tu as choisi. Excellent travail.
A bientot,
Giac

Irene a dit…

For someone who is not a dressmaker, you have done very well. Her outfit is lovely.

miniacollection a dit…

Merci beaucoup pour vos merveilleux commentaires si encourageants!
Bises

Thank you very much for your wonderful and encouraging comments!
Hugs

Geneviève

sylvie a dit…

Je reste sans voix, cuisine et couture !!! ta robe est très belle.
Comme on dit " fontaine , je ne boirai pas de ton eau ".
Amitiés.
Sylvie.

miniacollection a dit…

Merci beaucoup Sylvie!
Bises
Geneviève

Unknown a dit…

She is looking nice and comfortable.
Mona

miniacollection a dit…

Thanks a lot Mona!
hugs
Geneviève

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...