Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: Nina et Lucie étaient en vacances (épisode 2) - Nina and Lucie were on holiday (part 2)

dimanche 25 novembre 2012

Nina et Lucie étaient en vacances (épisode 2) - Nina and Lucie were on holiday (part 2)

Tout d'abord un grand merci pour vos commentaires, j'ai toujours beaucoup de plaisir à les lire. De plus c'est  intéressant de savoir ce que les gens pensent. Avec vos commentaires sur mon dernier post j'ai adoré voir comme l'histoire vous a rappelé des souvenirs d'enfance. Nous étions nombreuses à jouer à l'école, surtout les filles...

First of all a big thank you for all your comments, I always enjoy reading them. Moreover it is interesting to know what people think. With your comments about my last post I loved to see how the story brought back childhood memories. We were quite a lot playing school, most of all girls...

Lucie : " Mamie regarde mon dessin!"
Mamie : "Il est très joli,cocotte."

Lucie : "Grandma look at my drawing!"
Grandma : "It's very nice, sweetie."

Lucie : "Je voulais dessiné boule de neige, mais comme notre lapin est blanc on ne l'aurait pas vu."

Lucie : "I wanted to draw snowball, but because our rabbit is white we wouldn't have seen it."

Mamie : "Ton dessin a des belles couleurs. Alors as tu fini de jouer avec Nina? Je suis sûre que vous vous êtes bien amusées."
Lucie : "Pas vraiment, elle veut toujours faire des choses comme les grandes."

Grandma : "Your drawing has lovely colours. So have you finished playing with Nina? I'm sure you had great fun."
Lucie : "Not really, she always wants to do things like a big girl."

 Nina : "A cause d'elle j'ai dû arrêter la leçon d'anglais."
Mamie : "Il faut la comprendre, tu sais c'est difficile pour elle, elle est plus jeune que toi et ne s'intéresse pas aux mêmes choses."
Lucie : "C'est vrai mamie."

Nina : "Because of her I had to stop playing school."
Grandma : "You must understand her, you know it's difficult for her, she is younger than you and don't have the same interests as you."
Lucie : "It's true grandma."

Lucie : "Oh! maman ou papa a oublié son portable."
Mamie : "Non, c'est le mien."
Lucie : "Tu es moderne mamie."

Lucie : "Oh! mum or dad forgot her mobile phone."
Grandma : "No at all, it's mine."
Lucie : "You're modern grandma."

Mamie : "En fait il est un peu trop moderne pour moi. J'ai encore du mal à m'en servir."

Grandma : "In fact it is a bit too modern for me. I still have problems using it."

 Nina : "Mamie, j'arrive. Je vais te montrer."
Lucie : "Moi aussi je peux te montrer."

Nina : "Grandma, I'm coming. I'm going to show you."
Lucie : "I too can show you."

 Mamie : "Lucie, je préfère que tu n'y touches pas. Tu es un peu trop petite et il est tout neuf."
Nina : "Montre moi, mamie. Tu vas voir c'est très facile."
Mamie : "D'accord! Mais fais attention! Nous allons le faire ensemble."

Grandma : "Lucie, I prefer you don't touch it. You're a bit too young and it's new."
Nina : "Show me, grandma. You'll see it's very easy."
Mamie : "All right! But be careful! We're going to do it together."

Espérons que tout va bien se passer! Heureusement ce soir maman ou papa pourront réparer les dégâts si besoin ... 

Let's hope that everything will be all right! Fortunately this evening mum or dad will be able to make good the damage if necessary ...

Bonne semaine! - Have a nice week!






21 commentaires:

C a dit…

As always such a sweet story with lovely photos. All the details are just right! Carol :)

Maria Ireland a dit…

I hope the phone doesn't get damaged lol Beautiful sweet scenes.
Hugs Maria

Plushpussycat a dit…

I love your photos, Genevieve! You've captured such fun expressions on your characters' faces! The girls' stuffed dog and bunny are just so adorable--I love them! xo Jennifer

Fabiola a dit…

J'aime votre histoire. Les photos sont parfaites.
Faby

Dans ma bulle a dit…

ça, c' est du vécu, non?
Elle fait vraiment très dame cette mamie!

afairytalecometruewyrna a dit…

I think kids can really more on phones and PC `s, than we older people. They dare and playing it up. Again, a nice little story.
Hugs
Wyrna

Eliana a dit…

What a sweet little story! Beautiful photos! As I said, I love your girls. :)
Hugs

rosethe-minima a dit…

la suite de l'histoire est trop "chou" ! Le dessin de Lucie, mamie qui l'appelle "cocotte", ma maman utilisait aussi ce petit mot plein de tendresse.
Et Nina qui joue la grande.
Trop mignon le scénario.
Bonne semaine Geneviève !
rosethé-Minima

Margriet a dit…

I love the stories you tell about Lucie and Nina, they are sweet little girls!!
Hope they don't mess up the phone!!!

Giac a dit…

It's lovely to see a grandmother who isn't afraid to get modern and to include her granddaughters. I love your stories.
big hug,
Giac

LaBelleCuisine Miniaturas / ShabbyParis Dolls a dit…

I love all your stories, they are so...sweet...
Hugs Marina

Lovejoy Bears a dit…

You are wonderfully gifted at bringing your characters to life Genevieve and your stories always bring a smile to my face. I love Lucie's cute little drawing and I hope everything will be OK with the mobile phone :)
Hugs ♥ Vicky

Lucille a dit…

Oui, Genevieve, c'est certain que les grand'meres peuvent apprendre beaucoup de leurs petits enfants lorsqu'il s'agit d'ordinateur et de portable.

Nono a dit…

Haha, pour moi aussi, un téléphone portable doit permettre de téléphoner, et éventuellement permettre aussi l'envoi de SMS, les autres fonctions ne servent qu'à compliquer la vie!!!

miniacollection a dit…

Vos commentaires me font toujours très plaisir. Merci à toutes!
Bises

Your comments always please me. Thank you all!
Hugs

Geneviève

Norma Bennett a dit…

I suspect that it's quite true that Lucie could show Grandma how to use her phone! My 3 1/2 grandson can take a photo with him mother's phone, select his favourite filter and save it - I'm waiting for the day that he accidentally uploads one to his mothers' Instagram ;)

Hopblogger a dit…

Love the look that Grandma gives!Your story is great!
Cnny

miniacollection a dit…

Thank you so much Norma and Hopblogger!
Hugs
Geneviève

winterludes a dit…

tu m'as bien fait rire! figure-toi que ma mère croit qu'elle ne peut pas faire de texto avec son mobile, et n'a pas voulu que je lui montre de peur que je le casse :)

miniacollection a dit…

Merci Winterludes pour ton commentaire qui m'a bien fait rire. Typique! Heureusement la mienne n'est pas comme ça, même avec son petit fils.
Bises
Geneviève

ali khan a dit…

its really nice and interesting blog, thank you miniacollection, i am going to share it on my facebook with my friends,
http://www.fashiontrends.pk/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...