Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: rentrée des classes 2017 - back to school 2017

mardi 5 septembre 2017

rentrée des classes 2017 - back to school 2017

Cliquez sur les photos pour les voir avec une meilleure qualité
Click on the photos to see them with a better quality
 Mamie : Bon, les filles, je vais vous laisser. Nina tu feras attention à ton sac de billes."

Grandma : "Well, girls, I'll leave you. Nina, you'll be careful with your bag of marbles."

 Nina : "Bien sur, au revoir, je vais aller voir Fiona."

Nina : "Of course, bye-bye, I'll go and see Fiona."

 Mamie : "Oh, Lucie j'allais oublier ton chien."
Lucie : "Mais, je l'ai."

Grandma : "Oh, Lucie I almost forgot your dog."
Lucie : "But, I've got it."

 Nina : "Fiona, regarde il y a un nouveau."

Nina : "Fiona, look there is a new boy."

Mamie : "Justement c'est le problème, tu ne vas pas le garder à l'école."
Lucie : "Mais Nina a ses billes."
Mamie : "Ce n'est pas pareil et si quelqu'un te le prenait nous aurions un gros problème."
Lucie : "D'accord, Mamie."

Grandma : "In fact that's the problem, you won't keep it at school."
Lucie : "But Nina has got her marbles."
Grandma : "It isn't the same and if someone took it we would be in trouble." 
Lucie : "Ok, Grandma."

Lucie : "Louise a l'air triste, je vais aller jouer avec elle."

Lucie : "Louise looks sad, I'm going to play with her."

Mamie : "Bonne idée et c'est gentil. Alors maintenant j'y vais. Au revoir et à plus tard."
Lucie : "Bye-bye Grandma, Bye-bye dog."

Grandma : "Good idea and that's kind of you. So now I'm off. Bye-bye and see you later."
Lucie : "Bye-bye Grandma, Bye-bye dog." 

Lucie : "Louise, ne sois pas triste, en classe je me mettrai à côté de toi"
Louise : "Mais si la maîtresse n'est pas d'accord."

Lucie : "Louise, don't be sad, in the classroom I'll sit next to you."
Louise : "But if the teacher doesn't agree."

Lucie : "De toutes façons on jouera ensemble dans la cour de récré."
Louise : "Oui, on sera toujours ensemble."

Lucie : "Anyway we'll play together in the playground."
Louise : "Yes, we'll always be together."
 
Nina : "Fiona, viens on va aller parler au nouveau."

Nina : "Fiona, come we're going to talk to the new boy."

Lucie : "Chloé nous regarde, viens on va ailleurs."

Lucie : "Chloé is looking at us, let's go somewhere else."

Nina : "Il a l'air gentil et drôle."

Nina : "He looks nice and funny."

Nina :"Comment tu t’appelles? Moi c'est Nina."
Colin : "My name's Colin." 
Fiona : "Je suis Fiona, la cousine de Nina."

Nina : "What's your name? I'm Nina."
Colin : "My name's Colin."
Fiona : "I'm Fiona, Nina's cousin."
 
Nina : "Tu joues aux billes?"
Colin : "Oui, je suis un champion."

Nina : "Do you play marbles?"
Colin : "Yes, I do, I'm a champion."

Nina : "J'espère que tu as tes billes, moi j'ai les miennes. On pourra jouer tout à l'heure, on verra si tu es vraiment un champion."
Colin : "Non, je n'ai pas mes billes, Maman ne voulait pas que je les apporte. Mais on pourra jouer avec les tiennes."

Nina :" I hope you you've got your marbles, I've got mine. We can play later, we'll see if you're really a champion."
Colin : "No, I haven't, Mum didn't want me to bring them. But we can play with yours."

Louise : "Ta soeur a des billes?"
Lucie : "Oui et elle ne veut pas me les prêter. Mamie m'en achètera."

Louise : "Your sister has got marbles?"
Lucie : "Yes, she has and she doesn't want to lend them to me. Grandma will buy me some." 

Nina : " On jouera quand tu auras les tiennes, je ne prête pas mes billes."
Colin : "Demain je les aurai."
La maîtresse : "Les enfants, en rang par deux."

Nina : "We'll play when you've got yours, I don't lend my marbles."
Colin : "Tomorrow I'll have them."
Teacher : "Children, line up in twos."

Poupées - Dolls : Catherine Munière, Sun Joo Lee, Julien Martinez


Bonne semaine! - Have a good week!

17 commentaires:

claude a dit…

quelle merveilleuse illustration de la rentrée !
bonne semaine Geneviève

elizabeth s a dit…

I remember playing marbles during recess at school (as well as jacks,) so I'm glad to see Nina and Colin and Lucie are still enjoying this childhood game too! :D

Daydreamer a dit…

Our school started yesterday as well! The children look so "ready" for the classroom! (All those book bags!) And of course, the marbles... although like Elizabeth, we played jacks instead! Ah, these are sweet memories, and your pictures are perfect! I completely forgot it was not a RL schoolyard!!!

Ilona a dit…

What a lovely start of the new school year, Genevieve. Here, the kids are also going back again to school and playing marbles is still favorite!
For me it's pure nostalgia from a long time ago ;O!
I love to see your pictures, you've done a great job at them, nice mini scenes!
Amicalement, Ilona

Rosella a dit…

Meraviglioso il tuo lavoro e molta graziosa la scena!
complimenti

rosethe-minima a dit…

c'est une rentrée où tout y est :
retrouvailles, on évite celle-ci, on fait connaissance, la joie, une touche de tristesse ...
Bravo Geneviève, c'est encore une histoire joliment écrite !
Les poupées sont toutes adorables !

miniacollection a dit…

Un grand merci pour vos commentaires, c'était un plaisir de les lire.
Bises
Geneviève

A big thank you for your comments, it was a pleasure to read them.
Hugs
Geneviève

Elizabeth,Daydreamer and Ilona I too remember playing marbles with my gradfather. They don't play jacks and even I never played jacks, although I know this game.
Hugs
Geneviève

Nono a dit…

Une nouvelle histoire, avec ces adorables poupées! A donner des envies de cour de récré... Bon week end, Geneviève!

miniacollection a dit…

Nono, merci beaucoup! C'est très gentil.
Bises
Geneviève

Piikko a dit…

Good evevning Geneviève!
That was a lovely start for the new semester.
Perhaps next time chidren will show me how to play with marbles.
I think that finnish kids doesn't play much with them. I haven't any ideas for the rules.
I wish a great school year to these little ones of yours!
Hugs, piikko

miniacollection a dit…

Piikko thank you very much!!! I'm sure the children will teach you to play marbles one day, first I have to find and buy miniature marbles.
Hugs
Geneviève

Irene a dit…

A very timely post - all our little people are back as well. (The buses are quieter!). Yet another lovely story - a great way of smoothing the path of any of your RL youngsters who might struggle with Day One.

miniacollection a dit…

Irene thank you so much!!!
Hugs
Geneviève

minivarer a dit…

Sizi izliyorum. Çok başarılısınız. Benim bloğumu izlemeye davet ediyorum

miniacollection a dit…

Minivarer thank you. I have seen your new blog.
Hugs
Geneviève

jean-claude a dit…

Le décor de l'école est très réaliste, félicitations!
Jolie histoire de rentrée, que de souvenirs...
Bon WE Geneviève.

miniacollection a dit…

Jean-Claude merci beaucoup! En fond j'ai mis des photos que j'avais prises dans une école où j'allais enseigner il y a quelques années.
Bises
Geneviève

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...