Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: jardinage (fin) - gardening (the end)

samedi 23 avril 2016

jardinage (fin) - gardening (the end)

Cliquez sur les photos pour les voir avec une meilleure qualité
Click on the photos to see them with a better quality

Mamie : "Maintenant je vais trouver une place pour les renoncules."

Grandma : "Now I'm going to find a spot for the globeflowers."

M. Martin Bonjardin : "Bon, alors moi je vais ratisser puisque vous voulez planter des légumes."

Mr Martin Goodgarden : "Well, so I'm going to rake since you want to plant some vegetables.

Mamie : "Oui, s'il vous plait, je finis avec mes fleurs et je vous rejoins."

Grandma : "Yes, please, I finish with my flowers and I'll come and see you."

M. Martin Bonjardin : "Prenez votre temps, nous avons tout le temps."

Mr Martin Goodgarden : "Do take your time, we have all the time in the world." 

Mamie : "Peut-être vous, mais je vous rappelle que je dois aller voir Félicie, alors je ne devrais pas trop traîner."

Grandma : "Maybe you have, but I remind you that I must go and see Félicie, so I shouldn't dawdle."


M. Martin Bonjardin : "Ah, vous êtes toujours si occupée et pressée Solange, mais il faut savoir prendre le temps de vivre ."

Mr Martin Goodgarden : "Ah, Solange you are always so busy and in a hurry, but you have to learn to make time to enjoy life."

Mamie : "Vous avez peut- être raison, mais j'aime pouvoir faire tout ce que j'ai prévu."

Grandma : "You may be right, but I like being able to do everything planned."

 M. Martin Bonjardin : "Moi j'aime prendre mon temps."

Mr Martin Goodgarden : "I like to take my time." 

Mamie à elle même : "Je le sais que trop bien."
M. Martin Bonjardin : "J'y vais."
Mamie : "N'oubliez pas qu'il faut garder un espace libre pour que mes petites filles puissent jouer."

Grandma to herself : "Don't I know it too well" 
Mr Martin Goodgarden : "I'm going."
Grandma : "Don't forget to keep a free space so that my granddaughters can play."

M. Martin Bonjardin : "Ah oui, c'est vrai, j'avais oublié."
 Mamie : "Martin, je vous connais trop bien. De toutes façons j'arrive bientôt pour voir."
M. Martin Bonjardin : "Vos petites filles sont très mignonnes mais je ne voudrais pas qu'elles détruisent tout mon travail."
 Mamie : "Oui, elles le sont mais j'avoue que quand elles sont toutes ensemble elles peuvent être parfois fatigantes."

Mr Martin Goodgarden : "Ah, you're right, I had forgotten."
Grandma : "Martin, I know you too well. Anyway I'm coming very soon."
Mr Martin Goodgarden : Your granddaughters are very nice but I wouldn't like them to destroy all my work."
Grandma : "Yes, they are but I must admit that when they are all together they can sometimes be tiring."

M. Martin Bonjardin : "Et vous ne pouvez pas faire tout ce que vous voulez."
Mamie : "C'est vrai, mais c'est un plaisir de les avoir chez moi pendant les vacances. En tout cas Martin, ne vous inquiétez pas je ferai attention qu'elle ne fasse pas n'importe quoi dans le jardin."  
M. Martin Bonjardin : "Solange, c'est gentil. Cette fois j'y vais."

Mr Martin Goodgarden : "And you can't do everything you want."
Grandma : "That's right, but it's a pleasure to have them stay with me during the holiday. Anyway Martin, don't worry I'll be careful they don't make a mess in the garden." 
M. Martin Goodgarden : "Solange, that's kind. This time I'm on my way." 

Fin - The end

Bon week-end! - Have a nice weekend!  



15 commentaires:

Wee Cute Treasures a dit…

Oh Genevieve this is all so sweet. I really love your garden setting, it looks so realistic and colourful. Wish my garden was that tidy. Mini hug, Carol

elizabeth s a dit…

I love the conversation between Solange and Martin. It sounds like they have a bit of history together and familiar with each others faults and failing.
The garden work is progressing so well that I DO HOPE that this is not "the end" of it, but rather, a new beginning! :D

Drora's minimundo a dit…


What a nice post! Grandmothers all of the world take care of their grandchildren on holidays. It's a wonderful arrangement for working mothers.
The garden looks lovely.
Hugs, Drora


Nono a dit…

Tellement mignon!

Minimami a dit…

Your flowers are perfect!

17-17 a dit…

I like new scenes with Solange and Mr Martin Goodgarden. Their garden is beautiful!

Piikko a dit…

Martin is right, we all should learn to take time and enjoy the life!
Martin and granny made a beautiful garden. I also love renoncules.
Have a great week Genevieve!

Cinderella Moments a dit…

It's a beautiful garden. All those flower pots are gorgeous!
hugs♥,
Caroline

rosethe-minima a dit…

Mamie peut être ravie, les fleurs superbes, sont mises en pots.
Quel délice de suivre la conversation entre Mamie et son jardinier, un personnage bien sympathique !
Jolie histoire !

miniacollection a dit…

C'est toujours un plaisir de lire vos commentaires et ils m'encouragent à continuer mes histoires.
Bises
Geneviève

It's always a pleasure to read your comments and it encourages to go on with my stories.
Hugs
Geneviève

miniacollection a dit…

Elizabeth thanks a lot for your lovely comment!
There may be another story with the garden in the future, I have in mind one or two with the girls. But you encourage me to think about more stories of gardening.
Hugs
Geneviève

Catherine a dit…

j'ai loupé le premier épisode . les filles ne sont pas là et pourtant on est ravi de découvrir cette nouvelle scénette . les photos sont superbes . cela a du te demander beaucoup de temps pour les faire . tu arrives très bien à nous captiver . on attend la prochaine .

miniacollection a dit…

Catherine, un grand merci pour ton gentil commentaire!
Bises
Geneviève

Irene a dit…

What a lovely theme for a story and you've certainly been busy creating all those lovely flowers. I'm very impressed!

miniacollection a dit…

Irene, thank you so much!!!
hugs
Geneviève

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...