Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: miniatures pour une future histoire - miniatures for a future story

mardi 1 mai 2018

miniatures pour une future histoire - miniatures for a future story

L'idée de cette future histoire est des cartons plein de vieilles choses.

The idea for this future story is boxes full of old things.

J'ai cette album photo depuis très longtemps, donc j'ai décidé de le remplir avec des vieilles photos de ma famille.

I have had this photo album for a very long time, so I decided to fill it with old photos of my family.



 Un mélange de photos des deux côtés de la famille de mon père.

A mix of photos on both sides of my father's family.

 Une carte postale / photo de vacances - a holiday postcard / photo

la vraie - the real one

envoyée et écrite par mon grand-père quand il était enfant, il est sur la photo.

sent and written by my grandfather when he was a young boy, he is in the photo.

des livres de Catherine, - some books by Catherine,

son travail est vraiment incroyable. - Her work is really amazing.

Ils seront parfaits pour mon histoire.

They will be perfect for my story.

Des souvenirs de l'école d'autrefois de Léa

Some school of the past souvenirs by Léa

Les cartons (un kit de Nancyenge) sont loin d'être tous remplis, donc il faudra de la patience pour lire cette nouvelle histoire.

The boxes (a kit by Nancyenge) are far from being all filled up, therefore you'll have to be patient to read this new story.

Sur mon bureau, du muguet du jardin, un cadeau de ma mère.

On my desk, lily of the valley from the garden, a present from my mother.

Bon 1er mai - Happy 1st May


25 commentaires:

Ilona a dit…

Bonjour Geneviève! I love your idea for filling cardboard boxes with things form the past, wonderful memories! But in fact it's a shame to put all those beautiful miniatures in boxes, isn't it ;)!? I'm glad you've showed them first to us, thank you, they are so beautiful. I love your pictures from the past, they turned out to be excellent miniatures. Thank you for sharing the links too.
Happy 1st of May to you and your family! I can almost smell your lillies-of-the-valley, delicious, what a lovely gift from your Mom.
Amicalement, Ilona

claude a dit…

quelle merveilleuse initiative, j'adore.
Bon remplissage de cartons pour notre plus grand plaisir. Heureux premier Mai
amicalement

Giac a dit…

Bonjour Genevève,
Je vous souhaite un très beau mois de mai aussi. Que de merveilleuses idées pour votre prochain projet. La carte postale est magnifique...quelle belle idée dínclure votre famille dans vos miniatures. Le muguet est de toute beauté.
A bientôt,
Giac

Sheila a dit…

Such a lovely collection and your photo album is truly wonderful. Can't wait to see more.

Drora's minimundo a dit…



Boxes filled with nostalgy and albums with old family photos are a wonderful combination. It will be interesting to follow your new project.
Hugs, Drora

Contrastes-Rosa Mª a dit…

Precioso álbum de familia , será un recuerdo muy entrañable en mini . Preciosas las demás miniaturas que nos has mostrado:-)

rosethe-minima a dit…

Quelle jolie idée de remplir des cartons avec des souvenirs de famille et autres !
J'aime beaucoup l'album photos !
Ah, les cartons, j'en ai encore plusieurs, jamais ouverts depuis mon dernier déménagement ;) un jour ... qui sait.
Je suis certaine que la prochaine histoire sera très agréable à découvrir.
Joli mois de mai Geneviève ! Joce

jean-claude a dit…

Quelle jolie idée l'album photos de famille en miniature, j'adore toujours les objets que vous collectionnez et aussi l'idée de les faire vivre dans vos charmantes histoires. Heureux mois de mai Geneviève.

Catherine / Mooghiscath a dit…

Je suis bien contente
De faire partie de l'histoire et de me mettre en boite 😅😅 j'adore les vieilles photos de famille que de souvenirs et d'histoire

elizabeth s a dit…

Your mystery boxes are holding us in suspense as well as holding some Really Precious miniatures! The Family Photo album, with photos of your Real Family is a Joy to behold Genevieve, and I hope that everything stored away inside Nancy's boxes will soon be brought back out again.
Looking forward to your new stories~ :D

miniacollection a dit…

Un grand merci pour tous vos commentaires! Merci d'être toujours là même si je publie moins de posts par manque de temps.
Bises
Geneviève

A big thank you for all your comments! Thank you to be still there even if I publish less posts due to a lack of time.
Hugs
Geneviève

Cinderella Moments a dit…

I can smell those Lilies of the Valley all the way here! :)
I love your old memorabilia. Is this going to be in an attic perhaps? Looks so cute!
hugs,
Caroline

miniacollection a dit…

Caroline, thank you very much! To know where the filled boxes will be be patient...
Hugs
Geneviève

minwks a dit…

Dear Genevieve , What a wonderful idea to have boxes of treasures as a beginning point of a storyline. I am sure you will weave some magic for us.
Regards Janine

miniacollection a dit…

Janine, thank you so much for your comment!
Hugs
Geneviève

Piikko a dit…

Hi Geneviève, it's so lovely idea to put your family photos to a mini album! -Have a lovely sunday! Hugs, piikko

miniacollection a dit…

Piikko, thank you so much!!!
Hugs
Geneviève

Catherine a dit…

que de cartons à remplir !!! si c' est avec autant de jolies choses , on a hate de les découvrir . j 'adore l ' album de famille . c'est une magnifique idée . les livres sont superbes . j 'espère que tu ne vas pas trop nous faire attendre avant de nous faire découvrir ta future histoire .

miniacollection a dit…

Catherine, merci beaucoup! Je sais déjà ce que je vais rajouter dans les cartons, c'est un début... Il faudra aussi que je "vieillisse" les cartons. Pour l'histoire patience, étant donné que les vacances sont finies...
Bises
Geneviève

Wee Cute Treasures a dit…

Oh Geneviève I missed this post of yours. What a FANTASTIC photo album and the fact that you have used real family photographs is precious. I look forward to see what you do with all this. The packing boxes full of goodies are also great. Super!

miniacollection a dit…

Carol, thank you so much!!!
Hugs
Geneviève

Alicia a dit…

Bonjour Geneviève, me encantan tus recuerdos y las cajas quedaran fantásticas con tantas cosas maravillosas.
Besos

Minyatur1001 a dit…

good job. beautiful

miniacollection a dit…

Alicia, thank you so much!
Hugs
Geneviève

miniacollection a dit…

Minyatür ve Hobi, thanks a lot!
Hugs
Geneviève

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...