Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: Crêpes (fin) - Pancakes (the end)

lundi 23 février 2015

Crêpes (fin) - Pancakes (the end)

Mamie : "Mais que fait cette souris sur la table?"
Chloé : "Mais mamie pour m'asseoir il fallait que je la pose."

Grandma : "But what is this mouse doing on the table?"
Chloé : "But grandma to sit down I had to put it down."

Mamie : "D'accord, mais elle va être pleine de miel et de nutella."
Fiona : "Je vais la mettre ailleurs."

Grandma : "All right, but it will get full of honey and nutella."
Fiona : "I'm going to put it somewhere else."

Chloé : "Fiona, je veux ma souris avec moi."
Fiona : "Tu veux que mamie soit obligée de la laver et après tu vas pleurer parce que tu ne pourras pas l'avoir avant qu'elle soit sèche."

Chloé : "Fiona, I want my mouse with me."
Fiona : "You want grandma to have to wash it and then you'll be crying because you can't have it before it is dry."

Chloé : "Bon d'accord, mais mets la pas trop loin."

Chloé : "OK, but don't put it too far."

Lucie se dit qu'elle aussi ferait mieux de mettre son chien avec la souris.

Lucie thinks that she too had better put her dog with the mouse.

Lucie : "Soyez sages tous les deux sinon mamie va se fâcher."

Lucie : "Be good you two otherwise grandma will be cross."

Tous les deux sont bien tranquilles et regardent ce qui se passent.

They are both very quiet and are watching what is going on.

Fiona : "Génial! Mamie tu as fait plein de crêpes."

Fiona : "Awesome! Grandma you made plenty of pancakes."

Lucie : "Mamie je veux la même crêpe que Chloé."

Lucie : "Grandma I want the same pancakes as Chloé"

Mamie : "Tu l'auras comme les autres quand vous serez toutes assises."
Lucie : "Mamie il n'y a pas de place pour mon assiette."

Grandma : "You'll have it like the others when you are all seated."
Lucie : " Grandma there is no room for my plate."

Fiona : "Ne t'inquiète pas, je vais pousser les verres."
Lucie : "Merci Fiona! et merci grand mère pour les crêpes!."

Fiona : "Don't worry, I'll move the glasses."
 Lucie : "Thank you Fiona! and thank you Grandma for the pancakes!." 

 Nina, Chloé et Fiona : "Merci mamie!"
Mamie : "Vous êtes mignonnes les filles."

Nina, Chloé et Fiona : "Thank you grandma!"
Grandma : "Girls you are sweet."

Les crêpes et le nutella sont de Christel Jensen.

The pancakes and nutella are by Christel Jensen.

Bonne semaine! Have a nice week!

15 commentaires:

Sarah a dit…

The pancakes are superb. Love the little mouse too.

Yet again, I am craving pancakes and Nutella :D

Ilona a dit…

Funny story, Genevieve, the bickering of the girls is so life-like! I love the small toy animals of the girls.......and those pancakes are to die for, yummy!!
Amicalement, Ilona

Piikko a dit…

"Awesome! Grandma you made plenty of pancakes." Sounds so familiar to ear. :D Also my mum use to make pancakes to my kids. And to me. And to every one! :) Perhaps Mamie gave same pancakes to mouse and dog after girls were gone to their plays. ;)
-Have a great week Geneviéve!

moje lalki waldorfskie a dit…

Lovely story. I have read it with pleasure. Sounds very natural.
Wish you a fabulous week.

miniaturista a dit…

Genevieve, me encanta todo, es precioso.
Un abrazo
Maite

Giac a dit…

Bonjour Genevieve,
C'est une magnifique collation. Tout est parfait...de tres beaux achats!
A bientot,
Giac

rosethe-minima a dit…

très belle histoire de crêpes et de ... doudou !
Amicalement. Joce

Susanne a dit…

Sweet scenes!

Lili56 a dit…

De très belles crêpes bien appétissantes. Les doudous sont mignons.
Lili

Plushpussycat a dit…

The pancakes look delicious, and the mouse and dog are both so cute! xo Jennifer

ISABELLE a dit…

J'aimerai aussi être une petite souris pour la gourmande que je suis!!!!!
Isabelle

Anonyme a dit…

J'adore tes petites histoires! :) Les pauvres puces voulaient garder leur animaux près d'elles, je fais pareil avec ma poupée! lol
Est ce toi qui as fait le chien et la souris?
J'aime tous les détails qu'il y a dans tes scènes...je me sens à la campagne, comme dans mon enfance!
Bisous et bon dimanche
Agnès

Woolytales Miniatures a dit…

Im so glad gramma is able to make pancakes for the kids...(grin)
always so lovely....
smiles!

Carolina Gonzalez a dit…

Such lovely pictures, and the dolls are truly lovely!!!

miniacollection a dit…

Je suis toujours très heureuse de lire vos commentaires. Merci!
Bises

It always makes me happy to read your comments. Thank you!
Hugs

Geneviève

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...